sobota, 27 grudnia 2014

Zjedz zdrowe śniadanie! - lekki pudding z nasion chia

Znam wiele osób, które nie lubią jeść śniadań.Wiedzą, że powinno się je jeść dla zdrowia ale nie mają pomysłu ani czasu żeby rano coś przygotować. Inni po prostu nie odczuwają rano głodu. Ten przepis a właściwie sposób na śniadanie jest w takiej sytuacji idealny. Przygotowanie zabiera może 2 minuty a dostarczamy organizmowi wielu wartości odżywczych. Nasiona chia są bogate w kwasy omega-3, wapń i żelazo.

Składniki na 3 porcje:

  • ulubione owoce- banany, brzoskwinie, granat, mandarynki
  • 2 łyżki nasion chia
  • 200 ml mleka krowiego lub roślinnego
  • 1 łyżka miodu
  • wiórki kokosowe lub płatki migdałów
Wykonanie:

Przygotowanie nasion zaczynam dzień wcześniej. Do słoika wsypuję 2 łyżki nasion i zalewam 200 ml mleka. Zakręcam słoik i mocno potrząsam ok.1 minuty aby nasiona się dobrze wymieszały. Słoik wstawiam do lodówki. 
Następnego dnia rano kroje owoce do miseczki. Do nasion dodaje miód i ponownie potrząsam nimi w słoiku.Owoce polewam nasionami, z których przez noc zrobił się żel i posypuję płatkami migdałów. 

Wskazówka: Warto kupować dobrej jakości nasiona chia. Te słabej jakości nie żelują się tak jak powinny. 
Należy pamiętać, że nasion chia nie wolno traktować jako pełny posiłek, raczej jako dodatek do niego. Dziennie nie należy przekraczać spożycia więcej niż 1 łyżki. Nasiona pęcznieją pod wpływem mleka nawet 6-krotnie, więc po nocy jest ich bardzo dużo.




2 komentarze:

Dziękuję, że tu zaglądasz.
Proszę zostaw komentarz, to bardzo motywuje:)