niedziela, 29 lipca 2012

Bomba czekoladowa z nutą chilli

To ciasto, które odkryłam ostatnio na blogu Aleksandry. Jest wspaniałe, cudownie czekoladowe i sprawdziło się idealnie w pochmurną i deszczową niedziele. Przepis oryginalny znajdziecie tutaj
Ja podaje Wam przepis na formę do tarty na 30cm, bo taką posiadam. Aleksandra podawała na 23cm.

Składniki:

Spód tarty:

  • 320 g ciastek digestive z czekoladą 
  • 200g masła
  • 3 łyżki kakao (ja dałam karob, którym zastępuje kakao w mojej kuchni, ma więcej wartości odżywczych)


Masa:

  • 400 ml śmietanki 30%
  • 300 g czekolady deserowej
  • 3 jajka
  • łyżka cynamonu, 1,5 łyżeczki chilli,1 łyżka esencji waniliowej
  • 3 łyżki cukru pudru
Polewa:
  • 50g czekolady deserowej
  • 200 ml mleka
  • 2 łyżki cukru pudru
Wykonanie:

I etap: Ciastka zmielić w melakserze, dodać kakao i roztopione, lekko przestudzone masło. Wyłożyć masą formę do tarty. Piec 10 minut w temperaturze 180st.C. Zostawić do wystudzenia. 
II etap: Śmietankę podgrzać w garnku, nie pozwolić aby się zagotowała. Oddzielnie rozpuścić czekoladę w kąpieli wodnej. Połączyć składniki. Dodać przyprawy i cukier puder. Spróbować czy w masie wyczuwamy lekki, ale niezbyt ostry smak chilli, jeśli nie-dodać jeszcze trochę, ale z rozwagą. Na koniec, dodać jajka. Masę wylać na spód ciasta. Piec przez 20 minut w temperaturze 180 st. C
III etap: Czekoladę z mlekiem roztopić w kąpieli wodnej, dodać cukier puder. Polać ciasto. 
Można udekorować owocami, ja akurat miałam borówki amerykańskie, ale pięknie tak jak u Aleksandry wyglądają maliny. 

Ciasto jest obłędnie pyszne:) grozi nadmiarem kilogramów :D






Ten wpis bierze udział w akcji:

2 komentarze:

  1. czekolada i chilli; jeszcze sie nigdy jakos nie odwazylam :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale świetnie wygląda! Mega czekoladowo i pysznie!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu zaglądasz.
Proszę zostaw komentarz, to bardzo motywuje:)