sobota, 7 czerwca 2014

Tagiatelle ze szpinakiem łososiem i kaparami w sosie śmietanowym

Wiem, wiem dawno mnie nie było :)

W ostatnich miesiącach nastąpiło u mnie trochę zmian, do których musiałam przywyknąć, ale wracam z nowymi przepisami i myślę, że do zdecydowanie regularniejszych wpisów. Tyle słowem wstępu po długiej nieobecności. Na dole pyszny przepis, który wypróbowałam kilka tygodni temu i bardzo przypadł mi do gustu. Podpatrzony w jednej ze Szczecińskich restauracji. Cieszę się, że udało mi się odwzorować smaki.

Składniki:

  • makaron brązowy tagiatelle
  • 200 g łososia świeżego
  • 1/3 opakowania szpinaku baby (ewentualnie tyle samo mrożonego)
  • mały słoiczek kaparów
  • łyżka masła
  • 3 łyżki mąki
  • 0,5 litra śmietanki 12% do zup i sosów
  • ząbek czosnku, sól, pieprz
Wykonanie:

Na patelni podsmażamy szpinak, do momentu aż zmniejszy objętość. Następnie dodajemy łososia, którego dzielimy na małe cząstki. W osobnym garnku roztapiamy masło, dodajemy mąkę i energicznie mieszamy. Kiedy ze składników powstanie zasmażka dodajemy śmietankę. Całość doprawiamy solą i pieprzem do smaku. Łączymy sos ze szpinakiem i łososiem. Dodajemy przeciśnięty przez praskę czosnek i kapary. Chwilę podgrzewamy i gotowe. Podajemy z makaronem-najlepiej smakuje z tym pełnoziarnistym.




1 komentarz:

  1. MEGA ! będę to jadł raz w tygodniu do końca moich dni :D dzięki za trud i keep it up

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu zaglądasz.
Proszę zostaw komentarz, to bardzo motywuje:)