poniedziałek, 23 lutego 2015

Pierogi ruskie - klasyka gatunku

Kto nie lubi pierogów? Ja uwielbiam w każdej postaci. Robiłam już dużo różnych wersji tego dania. Zmieniałam farsz i rodzaj mąki. Ale teraz przedstawiam Wam klasyczną wersję.

Składniki:

farsz

  • ok. 2 kg ziemniaków 
  • 300 g twarogu
  • 3 cebule
  • sól, pieprz
ciasto:
  • 600 g mąki tortowej
  • szklanka gorącej wody
  • szczypta soli
Wykonanie:

Ziemniaki gotuję w osolonej wodzie. Po ugotowaniu ubijam na puree i odstawiam do ostygnięcia. Cebulkę kroję w małą kostkę i podsmażam na oleju.Dodaję do ostudzonych ziemniaków.Dodaję pokruszony twaróg.Doprawiam solą i pieprzem.
Ciasto można zrobić na dwa sposoby. Ręcznie lub w melakserze. Ja jednak wolę ręcznie bo cały czas mam pod kontrolą konsystencję ciasta. Mąkę wysypuję na stolnicę. Dodaję szczyptę soli. Dolewam partiami wodę (musi być gorąca) i mieszam ciasto. Musi być dość wilgotne i elastyczne, wtedy łatwiej później będzie się kleiło. 
Ciasto wałkuję na blacie. Szklanką wykrawam kółka. Dodaje farsz łyżeczką i sklejam brzegi.
Pierogi gotuję w osolonej wodzie do momentu wypłynięcia. I gotowe :) pyszne :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że tu zaglądasz.
Proszę zostaw komentarz, to bardzo motywuje:)