poniedziałek, 12 stycznia 2015

Sałatka z kaszy jaglanej z granatem, natką pietruszki i miętą

Dla mnie to świetna propozycja na II śniadanie. Zabieram ją do pracy i nie muszę zastanawiać się nad zjedzeniem "byle czego". Przepis podpatrzony od Kaszomanii, ale dostosowany do mojego gustu.
Ta sałatka to samo zdrowie. Warto pamiętać, że kasza jaglana jest źródłem witamin z grupy B, natka pietruszki zawiera dużo żelaza a granat ogromną ilość przeciwutleniaczy.

Składniki:

  • 1 granat
  • 1 szklanka kaszy jaglanej
  • pęczek natki pietruszki
  • kilka listków mięty i melisy
  • 1 mała cebulka czerwona
  • sok z cytryny i skórka otarta z jednej cytryny
  • 3 łyżki oliwy z oliwek
  • sól, pieprz, płatki chilli
  • 2 łyżki miodu
Wykonanie:

Kaszę jaglaną gotuję na sypko. Granata obieram i pozostawiam same ziarenka. Siekam natkę pietruszki, miętę, melisę i cebulkę. Doprawiam oliwą, solą, pieprzem i płatkami chilli. W razie potrzeby dodaję miód. Mi osobiście propozycja z samą solą i pieprzem wydaje się zbyt mdła, więc ze swojej strony dodałam chilli i miód, które nadają sałatce wyrazistości.


1 komentarz:

Dziękuję, że tu zaglądasz.
Proszę zostaw komentarz, to bardzo motywuje:)