niedziela, 2 września 2012

Tarta z budyniem i malinami

Znów maliny, ale cóż ja poradzę, że to moje ulubione owoce i nie wyobrażam sobie bez nich ciasta. Przepis po raz kolejny godny uwagi i pochodzący od Agaty. Co prawda trochę go zmodyfikowałam.

Składniki:

Spód ciasta:

  • 60 g masła
  • 200 g mąki
  • 1 cukier waniliowy z prawdziwą wanilią
  •  1 żółtko
- 2 budynie śmietankowe( ja użyłam gotowych)
- 500 ml mleka
- 500 g malin
- 1 galaretka malinowa

UWAGA! Ja mam dużą formę na tartę dlatego u mnie składników będzie więcej. 

Wykonanie:

Mąkę z masłem i cukrem wyrobić tak aby się połączyły, dodać żółtko. Ciasto włożyć do woreczka i wstawić do lodówki na 30 minut. 2 budynie śmietankowe rozrobić w 500 ml mleka. Zmniejszyłam proporcje mleka ponieważ najlepiej jak budyń będzie zbity. W tym czasie wyjmujemy ciasto na spód tarty z lodówki, rozwałkowujemy ciasto. Pieczemy 15 minut w temp. 190st.C. 
Kiedy spód już wystygnie rozłożyć na nim budyń. Na budyń nasypać malin. Później całość polać galaretką. 







2 komentarze:

  1. Świetny przepis! Do wykorzystania póki jeszcze są świeże maliny:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tarta musiała byc pyszna. U mnie występowała taka tarta z truskawkami i domowym patissiere. Twój blog nominowałam do nagrody Versatile Blogger Award i dziękuję za Twoja nominację. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu zaglądasz.
Proszę zostaw komentarz, to bardzo motywuje:)